ここから本文です
Yahoo!ファイナンス
投稿一覧に戻る

グリー(株)【3632】の掲示板 2021/04/20〜2021/07/16

  • >>75

    素人ですが意訳します。

    Tencent Holdings Ltd.’s Supercell gaming unit was told to pay $92.2 million in damages to Japan’s Gree Inc. in a patent trial over features used in popular online games.

    テンセントグループのスーパーセルは、ゲームの特徴を巡る特許侵害により、日本グリーに対して9200万ドルの支払いを命じられた。

    Supercell games infringed six patents, a federal jury in Marshall, Texas, found Friday. The verdict follows an $8.5 million win for Gree against Supercell in another patent trial held in September. A third trial between the two is scheduled for later this year.

    スーパーセルに6件の特許侵害があったとテキサス州マーシャルの連邦陪審が金曜日に認めた。評決は850万ドルの支払いが命じられた9月の判決を支持するものだった。3回目の審議は今年後半に開かれる予定。

    The dispute is over features in “freemium” games, a portmanteau of “free” and “premium,” that are free to download but make money by letting users buy virtual items or upgrade during the game. Gree was one of the pioneers of the technique, also known as gacha.

    争点は、フリーミニアム(強化アイテム等に課金するフリーアプリ)ゲームの特徴に関するものだった。ガチャとも呼ばれるこのシステムでは、グリーは先駆者の一つだった。

    Gree claimed Supercell’s Clash of Clans, Clash Royale and Hay Day games infringed its patents for ways to make the network games work, including ways to perform virtual “battles” between players, determine the frequency of acquiring valuable items and storing user and game piece information.

    グリーはクラッシュオブクラン、クラッシュロイヤル、ヘイデイのゲーム作品において、ユーザー同士を戦わせるバーチャルバトル、ユーザーに価値のあるアイテムを購入させる周期を決定するシステム、ユーザーやゲーム記録を保存するシステムなどを含む、ネットワークゲームを機能させる自社特許の侵害があったと主張した。

  • >>75

    続きです。

    Gree’s lawyer Steve Moore of Kilpatrick Townsend told jurors Supercell made about $3 billion from those three games in the U.S. during the time of infringement. Gree patented the features that are the biggest revenue drivers for the games, including including getting weapons for battles and acquiring items for faster progression in the game, he said.
    Supercell denied using any of the patented technology, and argued that the patents were invalid. The jury rejected Supercell’s arguments and said the infringement was willful, meaning the judge could increase the award by as much as three times the amount set by the verdict.

    グリーの弁護士、キルパトリック・タウンセンドグリーのスティーブ・ムーアは陪審員に対して、スーパーセルは米国においてこれらの3タイトルの侵害期間に30億ドルの売上を上げたことを告げた。グリーはこれらの作品の中で、バトルを優位に進めるアイテムや進行を早めるアイテムなど、利益に大きく貢献する特許を所有していると説明。これに対してスーパーセルは、これに関する如何なる技術利用もしておらず、特許そのものも無効であると主張した。陪審員はスーパーセルのこの主張を退け、侵害は意図的であるとした(評決の3倍規模の支払い命令が可能となる)。

    “Supercell respects the jury system, but is of course disappointed in the verdict,” the company said in a statement. “Supercell plans to appeal.”
    Clash of Clans, with millions of players around the world who build virtual villages and compete in clan wars, has been on the market for almost a decade and still ranks as third among all strategy games on Apple’s App Store.

    スーパーセルは「当社は陪審員制度を尊重するが、今回の評決には失望した」と表明。スーパーセルは、クラッシュオブクランは世界中で数百万人のユーザーがあり、バーチャルで村を作りユーザー間でバトルを楽しむゲームとして長い歴史があり未だにappストアでジャンル3位の人気タイトルであることをアピールする予定だ。

  • >>75

    最後です。誤訳あったらごめんなさい。

    Tencent bought an 84% share of Supercell for $8.6 billion in 2016. The Finnish company makes some of the most popular games for mobile devices. Tencent is the world’s biggest maker of mobile games and Supercell, on its own, ranks No. 7, according to a report by researchers at App Annie.
    Supercell in February reported that its 2020 revenue fell to 1.3 billion euros ($1.58 billion) though the number of active players rose.
    The case is Gree Inc. v. Supercell Oy, 19-237, U.S. District Court for the Eastern District of Texas (Marshall)

    テンセントは2016年にスーパーセルの86%の株式を86億ドルで買収した。このフィンランドの会社はモバイルデバイス用の有名なタイトルを複数リリースしている。テンセントは世界最大のモバイルゲームメーカーであら、スーパーセルもアプリのダウンラード数7位にランクされている会社である。スーパーセルは2月に2020年度の業績について、ユーザー数は増加したものの、売上は13億ユーロに減少したと発表している。評決のタイトルはGree Inc. v. Supercell Oy, 19-237, U.S. District Court for the Eastern District of Texas (Marshall)である。