ここから本文です
Yahoo!ファイナンス
投稿一覧に戻る

グリー(株)【3632】の掲示板 2021/04/20〜2021/07/16

>>75

続きです。

Gree’s lawyer Steve Moore of Kilpatrick Townsend told jurors Supercell made about $3 billion from those three games in the U.S. during the time of infringement. Gree patented the features that are the biggest revenue drivers for the games, including including getting weapons for battles and acquiring items for faster progression in the game, he said.
Supercell denied using any of the patented technology, and argued that the patents were invalid. The jury rejected Supercell’s arguments and said the infringement was willful, meaning the judge could increase the award by as much as three times the amount set by the verdict.

グリーの弁護士、キルパトリック・タウンセンドグリーのスティーブ・ムーアは陪審員に対して、スーパーセルは米国においてこれらの3タイトルの侵害期間に30億ドルの売上を上げたことを告げた。グリーはこれらの作品の中で、バトルを優位に進めるアイテムや進行を早めるアイテムなど、利益に大きく貢献する特許を所有していると説明。これに対してスーパーセルは、これに関する如何なる技術利用もしておらず、特許そのものも無効であると主張した。陪審員はスーパーセルのこの主張を退け、侵害は意図的であるとした(評決の3倍規模の支払い命令が可能となる)。

“Supercell respects the jury system, but is of course disappointed in the verdict,” the company said in a statement. “Supercell plans to appeal.”
Clash of Clans, with millions of players around the world who build virtual villages and compete in clan wars, has been on the market for almost a decade and still ranks as third among all strategy games on Apple’s App Store.

スーパーセルは「当社は陪審員制度を尊重するが、今回の評決には失望した」と表明。スーパーセルは、クラッシュオブクランは世界中で数百万人のユーザーがあり、バーチャルで村を作りユーザー間でバトルを楽しむゲームとして長い歴史があり未だにappストアでジャンル3位の人気タイトルであることをアピールする予定だ。