ジム・インテグレーテッド・シッピング・サービシズ【ZIM】の掲示板 2022/08/23〜2022/09/12
-
>>943
コメントありがとうございます。補足するには下記リンクが良いです。Seeking Alphaは良質な投資意見を多く取り入れてます。Vahさんなら既に見られてるかもしれませんが、、。
https://seekingalpha.com/article/4539440-danaos-and-global-ship-lease-strongest-conviction-buy-of-my-career
ここではいろんな観点で、DACとGSLを投資すべきと前出のJ Mintzmyerが謳っています。彼の判断は
Outcome Valuations
GSL: $30 Bearish, $40 Base, $50+ Bull vs. $18.00
DAC: $100 Bearish, $125 Base, $200+ Bull vs. $65.00
GSLについては、未来がベアであっても67パー上げ、ブルなら278パー上げと予測してます。
私はZIMも大好きですが、好みはさておき、ここは最も少ないリスクで最も高いリターンを得るという観点だけでみましょう。上記2銘柄はリスクはほぼなく2023年の高収益が期待でき、現状市場がそれを理解しきれておらず、これからのQuarterly Reportでそれが明らかになっていき、本来あるべき値に近づいていく またとない機会。ちなみに配当も出ます
予言とか過度な期待ではない。もうオペレーターとの契約は締結してるのですから。
vah***** 2022年9月11日 14:44
ZIMの下落理由
Recent Q2 2022 results showed that the average freight rates of some liner companies, such as Maersk, are more protected by contract coverage, whereas average rates of others, such as Zim, are more exposed to spot downside.
下記内容読むとやはりGSLは良さそうです
Container-ship lessor stocks
Among the listed container-ship lessors, shares of Danaos (NYSE: DAC) are down 15% YTD and Global Ship Lease (NYSE: GSL) is down 22%. These declines have come despite leasing rates remaining close to all-time highs.
On Aug. 30, GSL announced that it had chartered six 6,900-twenty-foot-equivalent-unit ships to Hapag-Lloyd for five to seven years starting in late 2023 to late 2024. Clarksons Securities analyst Frode Mørkedal noted that the forward fixing of these ships at $44,000 per day compared to their existing rates of $26,000 per day “reflects better fundamentals than perceived by the stock market.”