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続き The exclusion of cranes from the supplemental de minimus provision and the separate domestic content waiver provision for ship-to-shore cranesis consistent with the EO and the Administration’s goal of rebuilding the U.S.’s industrial capacity to produce port cranes with trusted partners. At least two OEMs indicated they are planning to onshore U.S. manufacturing capacity for certain type of crane production in the nearterm. Further, as discussed in the Notice of Funding Opportunity for the Clean Ports Program,recipients may not use program fundsto purchase cranes manufactured by entities owned by, controlled by, or subject to the direction of a government of a foreign country of concern, or by entities that are headquartered in a foreign country of concern, as determined by EPA. 上記読みますと、STSタイプ(Ship to Shore=橋型ガントリークレーン)は、安全保障上の問題から25%で良いと読み取りました。 皆さんのご意見も伺いたく。
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情報を頂いたので、後追いで調べ補足させて頂きました。(英文センテンス不良で再UP) 8. What are the waiver provisions for ship-to-shore (STS) cranes and why are STS cranes treated differently than other equipment? Under the Clean Ports Program General Applicability Public Interest Waiver, the EPA is excluding the use of the supplemental de minimis waiver provision for the purchase of cranes. Additionally, ship-to-shore (STS) cranes have their own domestic content waiver provisions and timeline. Where STS crane installation begins on or before December 31,2026, they must meet a 25% domestic content requirement. Thereafter, STS cranes must achieve full BABA compliance. The Biden-Harris Administration recently issued an Executive Order (EO) to bolster the security of the nation’s ports and a commitment to invest through the Bipartisan Infrastructure Law and the Inflation Reduction Act over $20 billion into U.S. port infrastructure.
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昨日 Port Infrastructure Development Program の補助金についてお知らせしましたが、補助金ネタをもう1つ。Clean Ports Program 拠出合計は2.79Bドル。申請期限は5/28。補助金のタイトル通りゼロエミのための内容になっている。補助金のホームページには、Build America Buy America Waiverの項目があり、このなかに The following zero-emission mobile port equipment is covered by the 55% domestic content waiver provision described above: Zero emission cranes: Rubber tire gantry cranes Mobile harbor cranes Rail-mounted gantry cranes Automatic stacking cranes Ship-to-shore cranes (note that the domestic content waiver provision for this equipment is more limited than others; please see for more details "55 Percent Domestic Content Waiver Provision" section of the waiver) とクレーンが対象になるような記載もある。
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The sessions will examine critical topics, including clean energy scaling, desertification mitigation, climate technology innovation, safeguarding the Red Sea, sustainable urban planning, CCUS and hydrogen technology, and ESG investments. 出た出た、CCUS😁 日本の方言だと、CCS(-_-;) 温暖化の切り札は、CCUSと、水素発電。 がんばれ、関西電力〜😁
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tps://www.dspace.com/ja/jpn/home/applicationfields/ind-appl/automotive-industry/autonomous-driving.cfm より安全な自動運転の実現 自動運転車の開発に取り組んでいるすべてのお客様へ: 「当社は、安全な自動運転の効率的な開発を目指すお客様の気持ちを十分に理解しており、オープンなエンドトゥエンドのシミュレーションおよび妥当性確認ソリューションの積極的な共有を図っています。」 成功事例 MAN社:Autonomous Truck Pilot MAN社:高度にスケーラブルなシミュレーションソリューションであるSIMPHERAを使用して、自動運転貨物車両を効率的かつエンドトゥエンドで共同開発できるプロセスを導入 Hella社:Realistically Viewed Hella社:Realistically Viewed 高レベルでのテストと妥当性確認を実現するセンサリアリスティックシミュレーション用ツールに必要な機能とは何でしょうか。 INCEPTIO社:Solving Real World Problems in a Virtual World INCEPTIO社:Solving Real World Problems in a Virtual World INCEPTIO Technology社は地域間の長距離輸送向けの自動運転トラックの妥当性を確認するのに、dSPACEソリューションを用いています。 KITECH:Clean It Up KITECH:Clean It Up Korean Institute of Industrial Technology(KITECH):dSPACEのシナリオ生成サービスやSIL(Software-in-the-Loop)シミュレーションを活用して自動運転型の路面清掃車を検証 Stellantis: Scenarios by Desing Stellantis: Scenarios by Desing Automated test scenario generation for validating functions for automated driving.
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昨日のプレスリリース、、 ホワイトハウス案件が動き出してきた? 「世界初」っていいね。 今後も少しずつでも情報が出てくると良いですね。 www.mes.co.jp/press/2024/0516_002451.html 2024年05月16日 米国ロサンゼルス港で世界初の水素燃料電池駆動ラバータイヤ式門型クレーンの商業運転を開始 株式会社三井E&S(本社:東京都中央区、代表取締役社長:髙橋 岳之、以下「三井E&S」)と、当社の米国子会社であるPACECO Corp.(本社:カリフォルニア州、社長:山梶 和広、以下「パセコ」)は、米国ロサンゼルス港において、世界初となる水素燃料電池を搭載したラバータイヤ式門型クレーン「MITSUI-PACECO H2-ZE TRANSTAINER CRANE(H2-ZE TRANSTAINER)」の商業運転を開始し、港湾のゼロエミッション化に新たなスタンダードを導入します。 三井E&Sは2023年4月に同社大分工場において世界初となる水素燃料電池を搭載したH2-ZE TRANSTAINERの開発完了を発表しました。 開発時には、従来のディーゼルエンジン発電機を搭載したクレーンと同等の荷役能力が得られることを確認しています。今回のプロジェクトでは、新たに製造したH2-ZE TRANSTAINERを米国ロサンゼルスのYusen Terminals Inc.において実際の商業荷役に投入し、更なる改良を目的として開発段階で得られたデータを検証します。本プロジェクトは、クリーンな水素の地産から港湾荷役機器による使用までを実施する水素サプライチェーンの実証事業の一環でもあり、本事業は、NEDO(国立研究開発法人新エネルギー・産業技術総合開発機構)の助成を受けて実施しています。 物流の拠点となる港湾では、二酸化炭素やディーゼル排気有害物質の削減・ゼロエミッション化が求められています。特に米国カリフォルニア州のロサンゼルス港及びロングビーチ港は2030年までにすべての荷役機械をゼロエミッション化するClean Air Action Planを掲げています。
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プレスリリース 続き。 米国カリフォルニア州のロサンゼルス港及びロングビーチ港は2030年までにすべての荷役機械をゼロエミッション化する とあります。 とんでもなく規模が大きい受注ですよね。 物流の拠点となる港湾では、二酸化炭素やディーゼル排気有害物質の削減・ゼロエミッション化が求められています。特に米国カリフォルニア州のロサンゼルス港及びロングビーチ港は2030年までにすべての荷役機械をゼロエミッション化するClean Air Action Planを掲げています。
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世界初となる水素燃料電池を搭載した 米国カリフォルニア州のロサンゼルス港及びロングビーチ港は2030年までにすべての荷役機械をゼロエミッション化するClean Air Action Planを掲げています。 --------------------------- けっこうなパワーワードですよね。 しかも、今後は世界中の港湾で水素燃料電のクレーンが標準化されていくと思います。 世界の物流の9割は海運。 そんなに悲観しなくてもいいような。 私のコイン占いは上げだし・・・
皆さんが見ているのはこれですか…
2024/05/30 04:16
皆さんが見ているのはこれですかね。 (2022年インフレ削減法ベースの補助金:30億ドル) 本番は港湾サイバーセキュリティ(200億ドル)だったと思いますが、これはゼロエミ港湾クレーン導入の前哨戦ですかね。 申請期限が2024年5月28日、当選通知が2024年9月、授与が2024年12月となってますね。 Clean Ports Program https://www.epa.gov/ports-initiative/cleanports